Ulike bilder av influencere

Τι είναι ένας influencer;

Ο όρος influencer είναι κάτι που έχουμε γίνει καλά γνωστοί στην σημερινή ψηφιακή κοινωνία, αλλά τι ακριβώς σημαίνει να είσαι “influencer”; Μπορεί ο καθένας να είναι influencer; Πότε θεωρείται κάποιος influencer; Και γιατί μας ενδιαφέρει τόσο να ακούμε τους influencers; Αυτό είναι που θα εξετάσουμε σε αυτή την ανάρτηση του blog.

Δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το πού είναι το όριο για το πότε μπορείς να αποκαλείς τον εαυτό σου influencer, αλλά όπως υποδηλώνει η λέξη, ο όρος αναφέρεται σε κάποιον που έχει επιρροή, δηλαδή μια “influence” πάνω σε άλλους ανθρώπους. Σήμερα, ο όρος χρησιμοποιείται κυρίως για εκείνους που επηρεάζουν μέσω ψηφιακών πλατφορμών, είτε αυτό είναι το Instagram, το TikTok, το Twitter, το YouTube ή οτιδήποτε άλλο. Οι influencers θεωρούνται συχνά “έμπειροι” σε ένα τομέα, ή είναι κάποιοι που έχουν ισχυρές σχέσεις με τους ακολούθους τους, πράγμα που τους κάνει να εμπιστεύονται τις συστάσεις, τις συμβουλές και τις απόψεις που έχει ο influencer να προσφέρει.

Πριν, έπαιρναμε συχνά συμβουλές και προτάσεις από φίλους και οικογένεια σχετικά με ποια ρούχα ήταν ωραία, ποια παπούτσια ήταν καλύτερα, ποια αεροπορική εταιρεία ήταν πιο αξιόπιστη. Τώρα συχνά καταφεύγουμε στα κοινωνικά δίκτυα για να δούμε τι προτείνουν εκείνοι που ακολουθούμε, εμπιστευόμαστε και ίσως επίσης θαυμάζουμε. Ποια κάμερα χρησιμοποιεί ο αγαπημένος σου φωτογράφος στο Instagram; Ποια αεροπορική εταιρεία προτιμά ο αγαπημένος σου ταξιδιωτικός blogger; Ποιες αθλητικές παπούτσι φορά ο αγαπημένος σου αθλητής; Αυτές οι συστάσεις μας επιτρέπουν συχνά να αποφύγουμε να ψάξουμε για πολλές προσφορές στο διαδίκτυο και να επισκεφτούμε δεκάδες καταστήματα πριν αποφασίσουμε ποια κάμερα, ποια αθλητικά παπούτσια ή ποια αεροπορική εταιρεία θα επιλέξουμε. Αυτό συχνά μας εξοικονομεί χρόνο και μας επιτρέπει να ανακαλύψουμε νέες μάρκες που ίσως αλλιώς να μην γνωρίζαμε.

Το να είσαι influencer μπορεί επίσης να είναι μια πλήρης απασχόληση. Αυτοί που έχουν ιδιαίτερα καλή επιρροή μπορεί να πληρώνονται καλά για να μοιράζονται προϊόντα, υπηρεσίες ή μηνύματα με τους ακολούθους τους. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πληρωθούν γι' αυτό, αλλά συνήθως είναι μέσω μιας σταθερής τιμής ανά ανάρτηση/βίντεο/ιστορία ή μέσω της χρήσης ενός affiliate link ή κωδικού έκπτωσης που δίνει στον influencer ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθε πώληση όπου χρησιμοποιήθηκε αυτός ο κωδικός/σύνδεσμος. Εμείς στην Famme λειτουργούμε με affiliate links/codes ως μέθοδο πληρωμής. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα γι' αυτό στους όρους συνεργασίας μας εδώ.

Υπάρχουν πολλές κατηγορίες influencers:

Nano Influencer: κάτω από 1000 ακολούθους

Mikro Influencer: 1000-100.000 ακολούθους

Makro Influencer: 100.000 - 1.000.000 ακολούθους

Mega Influencer: 1.000.000+ ακολούθους

Όλες αυτές οι κατηγορίες έχουν τα πλεονεκτήματά τους και τα μειονεκτήματά τους. Είναι πολύ πιθανό ότι εσείς που διαβάζετε αυτό ανήκετε είτε στην κατηγορία nano είτε στην κατηγορία mikro influencer. Ένας mikro/nano influencer έχει λιγότερους ακολούθους από τις άλλες δύο κατηγορίες, αλλά αυτοί οι ακολούθοι είναι συχνά πιο πιστοί και αφοσιωμένοι, κάτι που είναι μια εξαιρετικά σημαντική παράμετρος αν επιθυμείτε να έχετε επιρροή στα κοινωνικά δίκτυα.



Οι influencers είναι γενικά μια πολύτιμη πηγή για τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται, καθώς δημιουργούν περιεχόμενο εικόνας, κειμένου και βίντεο για διαφημιστικό υλικό και το αναρτούν σε μια μοναδική πλατφόρμα που έχουν φτιάξει οι ίδιοι. Αυτό έχει κάνει την influencer marketing μια πολύ δημοφιλή μορφή μάρκετινγκ μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων, και μέχρι στιγμής αυτή η τάση συνεχώς αυξάνεται.

Διαβάστε επίσης: Πώς να βελτιώσετε τις φωτογραφίες σας στο Instagram

Πώς να φτιάξετε reels στο Instagram

Επιστροφή στο ιστολόγιο